Det allra första inlägget från en ny webbsida

Ett nytt varumärke och en ny logga ser dagens ljus idag. Det är känns såklart stort, men är egentligen ingen skräll. Företaget har varit verksamt sedan 2012 men med ett allt tydligare fokus på att hjälpa kunderna att identifiera hur och var de kan göra störst skillnad i omställningen, var det helt enkelt dags för en förnyelse.

Vi vet alla vilka enorma utmaningar vi står inför just nu – klimatförändringar och andra planetära gränser som hotar att tippa över, sociala orättvisor och ett ekonomiskt system som behöver ställas, krig och elände. För att komma tillrätta med allt detta behövs en ny berättelse, en där alla kavlar upp ärmarna och börjar dra åt samma håll; där människor och företag tar aktivt ansvar och gör vad de kan. Vi på Impact Finder finns till för att hjälpa till att skriva in dig i den berättelsen.

Impact Finder AB

Du kan se oss lite som forensiker eller detektiver, utrustade med stora verktygslådor fulla av förstoringsglas, olika erfarenheter och expertiser. Vi gräver djupt för att förstå vad som verkligen betyder något för varje företag, baserat både på det det faktiska avtrycket, möjligheter att bidra positivt, och specifika branschkrav. Eftersom vi jobbar med företag i många branscher behöver vi inte uppfinna nya hjul hela tiden utan fyller hela tiden på verktygslådan med nya insikter. Det ger en smidigare resa för våra kunder. 

Med vår nya logga sätter vi fokus på handling och framdrift. Impact Finder står för att skapa positiv förändring, steg för steg. Vi arbetar med att definiera var ditt företag har störst påverkan, och hjälper er att fokusera på rätt saker – inte enbart för att uppfylla lagkrav och förväntningar från olika håll, utan för att driva affärsnytta och skapa en långsiktig, hållbar strategi.

Vi är så redo att sätta tänderna i dina utmaningar!